2012. február 10., péntek

A csillámos fedőlakk előnye és hátránya

A legutóbbi bejegyzésemben egy bronzos csillogású körmöt készítettem el, egy elég sűrű csillámos fedőlakkal.
Most a csillámos fedőlakkal kapcsolatos tapasztalataimat szeretném megosztani veletek:
Egyrészről gyönyörű a csillogása, minden mozdulattal csillog-villog. Másrészt annyira tartóssá teszi a körömlakkot, hogy 4 nap után is nagyon jó állapotban volt még a körmöm, pedig mosogattam és főztem is nem egyszer ez alatt a 4 nap alatt. Mielőtt lemostam volna, lefotóztam nektek, hogy lássátok, mennyire jól tartja magát. Épp csak a körmök végén kopott meg egy picit a lakk, ami alig észrevehető. Szóval, ha több napig tartós lakkozást akartok készíteni, ne spóroljatok a csilli-villi fedőlakkokal :)


Viszont a tartósság nem mindig feltétlenül előny. Amikor az ember megunja, és szeretné eltávolítani a csillogó körömlakkot, bizony meggyűlik a baja vele :)
Nemrég linkeltem nektek egy leírást arról, hogyan is érdemes leszedni a csillogós körömlakkot, és most végre eljött az ideje, hogy én is kipróbáljam a gyakorlatban a módszert.
Azért első körben tettem egy gyenge próbálkozást a hagyományos módon lemosni ezt a lakkozást, de gondolom, mondanom sem kell, hogy reménytelen volt :)

Úgyhogy itt a tuti módszer, kipróbálva, letesztelve!

Amire szükség van hozzá:

  1. Vatta (10 pici darabra vágva - bőven elég akkor darab, ami befedi a körmöt, azért nem jó ha nagyobb, mert ha sokáig ér a bőrhöz a körömlakklemosó, csúnyán ki tudja szárítani, és szép fehérek lesznek az ember ujjai)
  2. Körömlakklemosó
  3. Alufólia (a rögzítéshez)

Érdemes egyszerre csak az egyik kézen megcsinálni, majd meglátjátok, miért!
Először is fel kell vágni (vagy tépni) a vattát 5 kicsi darabra. Egyesével tenni kell rájuk egy pici körömlakklemosót. Rá kell tenni a körömre, hogy befedje a körömlakklemosóval átitatott rész a teljes körmöt. Majd az egészet alufóliával rögzíteni.

Nálam a végeredmény valami ilyesmi lett:


Nem néz ki túl jól, igaz? :) Nem számít, a lényeg a hatékonyság! Kb 10 percig hagytam rajta az ujjaimon. (közben lehet netezgetni, az egeret egy kézzel is lehet használni ;) ) Aztán mehet az egész újra a másik kézzel is. Én voltam olyan szerencsétlen, hogy amíg bal kézzel ügyetlenkedtem, felborítottam a körömlakklemosós flakont, és egy csomó kifolyt belőle. Volt is nagy szellőztetés utána :))

De száz szónak is egy a vége: a végeredmény tökéletes! Gyönyörűen lehozza ennyi idő alatt a csillámos lakkot:



Nektek vannak hasonló jól bevált módszereitek?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése