2012. február 25., szombat

Körömnyomdázás lépésről lépésre

Többen kértétek, hogy írjak a körömnyomdázásról, ezért úgy döntöttem, megpróbálom lépésről lépésre leírni és megmutatni, hogyan is kell csinálni. A nyomdázáshoz való eszközökről korábban már írtam részletesen, így ezeket most nem írom le még egyszer, de akit érdekel, elolvashatja itt.

Először, ami szükséges hozzá:

  • Alapozó- és fedőlakk (átlátszó)
  • Egy alapszín (én most a Moyra rózsaszínt használtam)
  • Nyomdázáshoz való körömlakk (Essence stamp me! black)
  • Mintasablon
  • Nyomda
  • Lehúzó
  • Papírzsepi (vagy papírtörlő, szalvéta, akármi)
  • Fültisztító pálcika
  • Körömlakklemosó (az lemaradt a képről)


Lépések:


  • Felvittem az alapozó lakkot (ennek nem csak nyomdázásnál van szerepe, hanem minden lakkozáskor. Lehet használni különböző körömerősítő meg védő alapozólakkokat is, én csak egy sima átlátszó lakkot használok, hogy megelőzzem, hogy a színes körömlakkok elszínezzék a körmömet.
  • Felvittem az alapszínt (Moyra rózsaszín) két rétegben:

  • Ez után meg kell várni, amíg a körömlakk teljesen megszárad, félig száradt lakkra nem lehet nyomdázni.
  • Kiválasztottam a sablont, amit használni szeretnék (most a Konad M83 korongról a leveles mintát választottam)
  • Teljesen lekenem a fekete nyomdázáshoz való lakkal a mintát. Nem kell nagyon vastagon, mert felesleges pazarlása a körömlakknak, de azért ne túl vékonyan sem jó.

  • A lehúzót kicsit ferdén kell tartani, ne merőlegesen a korongra és egy határozott mozdulattal lehúzni a lakkot a mintáról. Érdemes egy vagy két papírzsepit teríteni az asztalra és azon dolgozni, mert elég koszolós ez a része a dolognak, és könnyű vele összekenni mindent :)

  • Miután a felesleges lakkot lehúztam, a mintában benne marad annyi, amennyire szükség van a nyomdázáshoz. Innentől nem szabad sokat várni, hanem egyből csinálni kell a nyomdázást, mert az a vékony réteg lakk, ami a mintában maradt, és a nyomdára kerül, nagyon rövid idő alatt megszárad, és akkor már hiába próbálkozunk vele, lehet elölről kezdeni az egész műveletet.
  • Itt még szeretném megjegyezni, hogy nagyon sokan esnek abba a hibába (én is elsőre belesétáltam a csapdába), hogy amikor lehúztam a felesleges lakkot SEMMI lakk nem maradt a mintán. Ilyenkor érdemes elkezdeni kapargatni a korong szélét, mert sok esetben van egy teljesen átlátszó védőfólia a korongon. A Konad sablonokon nem szokott lenni, de az Essence sablonokon igen, meg a különböző névtelen márkájú sablonokon is gyakran előfordul. Olyanról is hallottam már Essence sablon esetében, hogy lehúzták a fóliát, de úgy sem ment a nyomdázás, majd kiderült, hogy még egy fólia volt a sablonon, bár én még ilyenbe nem futottam bele.
  • A lehúzóról azt érdemes tudni, hogy a fém lehúzókkal óvatosan kell bánni, mert többnyire az egyik oldaluk karcol, érdemes kitapasztalni és megjegyezni, hogy melyik oldalával kell lehúzni ahhoz, hogy ne karcoljon. Nem lesz semmi baja a sablonnak, ha kicsit karcos lesz, úgy is használható, de minek karcoljuk össze, ha nem muszáj?
  • Következő lépésként a nyomdát egy finom, gördülő mozdulattal rányomom a mintára. Itt arra kell figyelni, hogy nem szabad izomból rányomni, mert akkor csak a minta egy része kerül rá a nyomdára, mert beleragad a lakk a sablonba.

  • Ha minden jól sikerült, akkor a mintának szépen, jól láthatóan rajta kell maradnia a nyomdán:

  • Itt kell igazán gyorsan dolgozni, mert ez a vékony réteg körömlakk, durván 10 másodperc alatt rászárad a nyomdára, szóval csak egy gyors pillantást vetek rá, hogy szépen rajta van-e a teljes minta, hozzáigazítom a körmömhöz, hogy jó helyre kerüljön a minta, és már nyomom is rá.
  • A körömre egy határozott, gördülő mozdulattal kell a mintát felvinni, nem szabad határozatlannak lenni, vagy mozgatni, mert akkor a minta elmosódott lesz.

  • Mielőtt folytatnám a nyomdázást a következő körömmel, a lehúzón lévő felesleges körömlakkot bele szoktam törölni egy papírzsepibe, hogy ne zavarjon a folytatásban.

  • A sablon csak akkor mosom le, ha egyszer nem sikerül szépen átvinni a mintát a nyomdára, de simán végig lehet csinálni mind a tíz körmöt anélkül, hogy egyszer is le kellene mosni a sablon körömlakklemosóval.
  • Miután az összes körmöm kész, hagyom pár percig száradni. Ez azért lényeges, ha világos alapszínen sötét mintát használunk, mert amikor lekenem a fedőlakkal, a fekete könnyen elkenődik. Fordított esetben, amikor Sötét alapszínre nyomdázok fehérrel, akkor "átázik" a minta és nem lesz fehér, hanem nagyon átüt rajta a sötét alapszín.
  • Pár perc várakozás után, rákenem a fedőlakkot. Ennél a lépésnél fontos tudni azt, hogy a körömlakkok oldják egymást. A fedőlakkot minél kevesebb mozdulattal vigyük fel, mert ha sokáig vacakolunk vele, elkezdi feloldani azt a vékony réteg lakkot, amiből a minta áll, és megint csak elmosódott mintát kapunk.
  • Ha megszáradt a fedőlakk még mindig nem vagyunk készen sajnos, ilyenkor jön a dolog legkellemetlenebb része: a felesleges lakk leszedése. Akinek hosszú a körme annak könnyebb dolga van, mert kevesebb minta megy feleslegbe, de mint már említettem, a gitározás miatt nem növeszthetem meg a körmeimet, nekem elég sok meló van a felesleg lemosásával, mert így néz ki:

  • Ezt a legegyszerűbben és legszebben úgy lehet megoldani, hogy fültisztítót bele kell mártani a körömlakklemosóba, és gyönyörű szépen le lehet vele szedni a felesleget. Essence körömlakklemosó tollal is meg lehet oldani, de egy jó körömlakklemosóval gyorsabban a végére lehet érni.

És íme a végeredmény. Így a végére érve már nem tetszik nekem, elképzelve jobban mutatott ez a két szín együtt ezzel a mintával, de most már így marad :)



Ha bármi kérdésetek van, ami esetleg kimaradt, vagy nem világos a nyomdázással kapcsolatban kérdezzetek bátran, akár kommentben, akár e-mail-ben!






13 megjegyzés:

  1. köszönöm szépen! :) érthető volt minden!
    ez gyors reagálás volt! :)
    Kriszta

    VálaszTörlés
  2. én is nagyon köszönöm :)te sokkal jobban elmagyaráztad így képekkel mint amikor én videóba néztem :) köszönöm :D

    VálaszTörlés
  3. Örülök, hogy segíthettem! :) Jó szórakozást a nyomdázáshoz! :)

    VálaszTörlés
  4. Olyan kis vicces, ahogy a bőrödön is ott van a nyomdázás nyoma. :D Nagyon ügyes vagy, és lehet, hogy én is beszerzek ilyen körömnyomda készletet. Különben mennyibe került a csomag?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. http://adriennenails.blogspot.com/2012/01/van-egy-nagyon-egyszeru-es-nagyon.html
      Itt leírtam azt is, hogy melyiket kb. mennyiért lehet beszerezni.
      Az Essence készlet 1000 forint pl.

      Törlés
  5. Megkèrdezhetem hogy mi a körömlakk kódja? Olyan szèp szìnű :))

    VálaszTörlés
  6. Szia! Érthető teljesen :) viszont nekem valamiért nem akar a nyomdázóra felmenni a fémlapról a minta :( nincs ötleted, mi lehet vele a baj?? Köszi előre is!

    VálaszTörlés
  7. Szia! Én azt szeretném tudni h a nyomdafejről h szeded le a rajta maradt lakkot?

    VálaszTörlés
  8. Szia
    nem tudom miért de a nyomdázóra nem akar rákerülni a minta

    VálaszTörlés
  9. Szia
    nem tudom miért de a nyomdázóra nem akar rákerülni a minta

    VálaszTörlés
  10. Szia
    nem tudom miért de a nyomdázóra nem akar rákerülni a minta

    VálaszTörlés